OH LELAKI >>>>> sambungannya OH UMNO…

UMNO….UMNO…..

Kalau UMNO turunkan harga minyak,
Juak UMNO kata : “lihatlah rakyat…kami kerajaan perihatin…”
Kalau Pakatan nak turunkan harga minyak,
Juak UMNO kata : “mereka tipu! Mana boleh turun! Negara akan bankrap!”

Kalau UMNO kasik elektrik free… (bawah RM20 lah),
Juak UMNO kata : “lihatlah dunia…kami membantu org miskin…”
Kalau Pakatan kasik air FREE 20meter/padu pada semua rakyat,
Juak UMNO kata : “mereka ni bodoh! Membazir! Pakatan rasuah rakyat!
p/s: bil elektrik free hanya dinikmati oleh pekerja asing Bangla,Nepal,Myanmar,Vietnam (sebab rumah mereka takder peti sejuk & tv)

Kalau pemimpin tinggi UMNO dituduh terbabit membunuh,
Presiden UMNO kata : “saya yakin dia tak bersalah, tidak mungkin dia buat macam tu…”
Kalau pemimpin tinggi Pakatan dituduh isu moral pulak,
Presiden UMNO kata : “biasalah…orang dituduh mesti menafikan…”

Kalau pemimpin UMNO dituduh blogger pembunuh,
UMNO kata : “kita tangkap itu blogger, itu orang fitnah…pengadu mesti ditangkap”
Kalau pemimpin Pakatan difitnah xxxxx…
UMNO kata: “kita tangkap itu Saipul sebab fitnah…eh tak, mana boleh tangkap, dia mangsa dia pengadu…kita tangkap itu Dato Seri…”

Kalau pilihanraya UMNO menang,
Juak UMNO kata : “rakyat menolak Pembangkang! BN sahaja yang mampu tadbir Negara!
Kalau Pakatan menang pulak,
Juak UMNO kata : “rakyat tertipu dakyah Pembangkang! BN amat demokrasi…”

Kalau UMNO buat demo kat Penang,
UMNO kata : “mereka berhimpun secara aman, demi bangsa Melayu & DEB”
Kalau Pakatan buat demo Bersih, Protes, Hindraf, mansuh ISA,
UMNO kata : “tindakan mereka tidak bertamadun, perhimpunan haram & ganas macam beruk”

Kalau UMNO hina Raja “natang” kat T’ganu,
Juak UMNO kata….eh ada kata apa-apa ker???mana ada kata apa…diam seribu bahasa,
Kalau DAP pertikai MB kat Perak,
UMNO kata : “mereka biadap! Derhaka pada Raja! Pohon ampun segera!”

Kalau UMNO naikkan Tarif Elektrik,
Menteri UMNO kata : “Elektrik guna petrol, petrol naik elektrik naik lah…”
Kalau Pakatan suruh turun tarif sebab harga minyak dah turun,
Dia kata pulak : “Elektrik pakai gas & arang batu…” ishh…sakit jiwa aku…
p/s: nanti kalau harga gas & arang batu turun, dia kata pulak, “elektrik pakai bateri kereta lah…”

tengah marah ni…banyak lagi nak tulis…
Insyaallah lain kali…

Salam Reformasi…

Leave a Reply

Please log in using one of these methods to post your comment:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: